כיצד לבחור אינטרקום לבית פרטי?

למערכת האינטרקום הביתית חשיבות רבה בשמירה על בטחונם ופרטיותם של המתגוררים בבית פרטי
מאמר מומלץ לכל המעוניין בהתקנת מערכת אינטרקום חדשה או בשדרוג מערכת אינטרקום קיימת
השקיעו בקריאתו מספר דקות מזמנכם, למען בטחון משפחתכם

 

האינטרקום הינו אחד האמצעים החשובים ביותר לשמירת ביטחונם ופרטיותם של המתגוררים בבית פרטי והוא מהווה למעשה את קו החזית במערך ההגנה על היקר לך מכל. מערכת אינטרקום יעילה ותקינה, תייצר חוצץ בין פנים הבית לרחוב, תמנע ניסיונות פריצה והשגת גבול אופורטוניסטיים, ותשרה בטחון רב על בני הבית.

מהי מערכת האינטרקום המתאימה ביותר עבורכם?

בשוק קיים מגוון רחב של מערכות אינטרקום לבית פרטי. על מנת להחליט מהיא מערכת האינטרקום המתאימה ביותר עבורכם, יש להביא בחשבון מספר שיקולים:

  •  כיצד נרצה לתקשר עם האורחים ולזהותם: טלפונית, תמונת וידאו, אפליקציה ?

  •  האם קיימת בבית תשתית תקשורת קווית להתקנת אינטרקום ?

  •  האם בשער הכניסה קיים מנגנון נעילה חשמלי ?

  •  מערכת אינטרקום חיצונית או מערכת שקועה הדורשת הכנת פתח מתאים בגדר ?

  • התקנה עצמאית או בעזרת טכנאי מוסמך ? 

 

 נרחיב לגבי כל אחת מהאפשרויות והתנאים הנ"ל:

 

מהי צורת התקשורת המועדפת ? סוגים נפוצים של מערכות אינטרקום לבית פרטי

אינטרקום עם מצלמה, קודן ומסך פנימי

מערכת האינטרקום לבית פרטי, הנפוצה והנדרשת ביותר בשנים האחרונות

יתרונות: שידור וידאו חי של האורח, מאפשר זיהוי מיידי וקל, המשרה תחושת בטחון.

לא חייבים לענות לצלצול נכנס ולנהל שיחה: במידה ולא עונים, המסך נכבה מעצמו לאחר פרק זמן מוגדר והאורח לא יודע אם יש מישהו בבית. לחילופין,במידה ומזהים אורח רצוי, מספיק ללחוץ על לחצן הפתיחה במסך האינטרקום על מנת לפתוח.

זוהי מערכת האינטרקום הנוחה ביותר לשימוש עבור ילדים וכן עבור אוכלוסייה מבוגרת, בהנחה שתפריט המסך והלחצנים ידידותיים לשימוש.

חסרונות: מענה ופתיחה מהמסך בלבד, דורש תשתית קווית מתאימה. 

אינטרקום לבית פרטי עם מצלמה ומסך צבעוני בגודל 7

אינטרקום לבית פרטי מדגם VSAFE210 של חברת הום גארד

 

אינטרקום עם מצלמה וחיבור לטלפון נייד באמצעות אפליקציה

"המילה האחרונה" בתחום מערכות האינטרקום הביתיות. מאפשר צפייה באורח ופתיחה של שער הכניסה מכל מקום בבית או מחוצה לו

יתרונות: זמינות בכל מקום בבית, בחצר או בקומה שנייה. ניתן לפתוח לשליח, גנן, טכנאי וכו'
ללא צורך במסירת קוד הכניסה. בבית עם ילדים, מאפשר בקרת כניסה של אורחים בשעות בהן ההורים אינם נוכחים בבית. ניתן לצלם ולשמור תמונות של האורחים בזיכרון הטלפון הנייד.

חסרונות: תלוי באיכות הקליטה ורוחב הפס של תקשורת האינטרנט הביתית ושל ספק השירות הסלולרי במידה ונמצאים מחוץ לבית.  דורש ידע בסיסי בתפעול האפליקציה. 
חשוב לבחור במכשיר הנתמך על ידי אפליקציה פשוטה לתפעול ולהתקנה, הפועלת בענן. 
הרבה מהמכשירים מסוג זה מלווים באפליקציות מסורבלות ומורכבות להתקנה, דבר שיקשה מאוד על הלקוח בכל החלפה של מכשיר טלפון נייד.

אינטרקום לבית פרטי חכם עם אפליקציה לנייד

אינטרקום חכם - אינטרקום ביתי עם חיבור לאפליקציה

 

אינטרקום עם קודן ושפורפרת

פתרון מסורתי ובסיסי. שימוש במערכות מסוג זה פחת מאוד בשנים האחרונות

יתרונות: כמעט שאין. בעבר נחשה למערכת זולה יותר ממערכת עם מצלמה, אך כיום מרבית המערכות כוללות מצלמה בגרסת הבסיס ורמת המחירים דומה.

חסרונות: מראה מיושן של היחידה הפנימית. קושי בזיהוי האורח בהיעדר מצלמה. מחייב מענה כדי לזהות את האורח, כך שלא ניתן להתעלם מצלצול נכנס.

אינטרקום לשער כניסה של בית פרטי, משולב קודן מואר ושפופרת לפנים הבית

אינטרקום לבית פרטי עם קודן ושפופרת

 

אינטרקום עם קודן ומתאם לקו טלפון ביתי קווי של בזק / הוט

פתרון שהיה נוח ונפוץ עד לפני מספר שנים. עם הירידה החדה בשימוש בטלפון קווי, פתרון זה הולך ונעלם

יתרונות: מאפשר מענה מכל נקודה בבית.


חסרונות: קושי בזיהוי האורח בהיעדר מצלמה. ניתוקים על ידי ספקי תקשורת: בשנים האחרונות משמשת תשתית הטלפון הקווי גם לעברת קו האינטרנט הביתי. בשל עדכונים תכופים יחסית של חומרת האינטרנט והחלפת ספקי שרות, פעמים רבות מנותק קו האינטרקום על ידי טכנאי חברת התקשורת שלא לצורך.

השימוש בטלפונים קווים הולך ופוחת. בבתים רבים כמעט שאין זמינות של מכשירי קצה והדור הצעיר נוטה להתעלם לחלוטין מצלצול טלפון קווי חיוך

אינטרקום ביתי עם מתאם לקו טלפון של בזק או הוט

אינטרקום לבית פרטי עם מתאם לקו טלפון נייח 

 

מהיא התשתית הנדרשת להתקנת אינטרקום ביתי ?

תשתית תקשורת בין שער הכניסה לבית:

באופן עקרוני, נשאף לתקשורת קווית/חוטית בין פנים הבית לשער הכניסה. פתרונות אינטרקום אלחוטיים לא מתוכננים לעבודה בתנאי הבנייה הכבדה והמבוטנת הקיימים בישראל, ולכן אם המרחק בין שער הכניסה לדלת הבית גדול ממספר מטרים,
נקפיד להתקין פתרון קווי בלבד.

הכנת תשתית למערכת אינטרקום ביתי - יש להעביר צינור מריכף קשיח 20 מ"מ מאזור שער הכניסה, עד לארון התקשורת אשר נמצא בתוך הבית ולהשחיל דרכה כבל פיקוד 8 גידים למערכות אינטרקום או כבל רשת. 

שקעים חשמליים פנויים בארון התקשורת/ארון חשמל  בד"כ מערכת האינטרקום הביתית פועלת במתח נמוך של 12-24V ומוזנת משנאי הנמצא בתוך הבית. השנאי מחובר לשקע סטנדרטי של 220V. בהתקנה אסתטית ומתוכננת, נעדיף למקם את השנאי בתוך ארון התקשורת, יש לוודא הימצאות שני שקעים פנויים לטובת האינטרקום.

מסך אינטרקום ביתי נוסף  - במידה ונרצה לחבר מספר מסכים למערכת האינטרקום, יש להכין צנרת ייעודית בתוך הבית, שתחבר בין ארון התקשורת לכל אחת מהנקודות בהן נרצה למקם מסך אינטרקום ביתי.

 

תשתית מכנית וחשמלית נדרשת בשער הכניסה

מנעול חשמלי -  כל התקנה של מערכת אינטרקום לבית פרטי דורשת חיבור למנעול חשמלי הממוקם במשקוף שער הכניסה או משקוף הדלת. יש לוודא כי מותקן מנעול חשמלי או שישנה הכנה למנעול חשמלי. במתן פקודת פתיחה, קודן האינטרקום מעביר זרם למנעול החשמלי, שמשחרר את הלשונית המגנטית ומבטל את נעילת השער.

מנעול חשמלי למערכת אינטרקום ביתי, להתקנה בשער כניסה

מנעול חשמלי לשער כניסה

ידית קבועה - הידית החיצונית של שער הכניסה צריכה להיות ידית קבועה, שאינה מאפשרת פתיחה של שער הכניסה מבחוץ ללא מפתח.

לחצן יציאה - נדרש רק במקרים בהם לשער הכניסה יש מרווחים גדולים, המאפשרים גישה מבחוץ לידית השער שנמצאת בצידו הפנימי. התקנת לחצן יציאה בנקודה נסתרת / לא נגישה תמנע אפשרות זו.

מערכת חיצונית או מערכת שקועה

התקנה חיצונית על-הקיר (נקראת גם על-הטיח): מכשיר האינטרקום מותקן על גבי הקיר או שער הכניסה, כך שגוף המכשיר בולט החוצה מפני הקיר, ההתקנה מתבצעת בדרך כלל באמצעות גגון מתכתי המקובע לקיר או לעמוד השער.

 אינטרקום לבית פרטי עם קודן ומצלמת יום לילה, התקנה חיצונית על הטיח

אינטרקום לבית פרטי בהתקנה "על הטיח" - ע"ג שער מתכת של טרילידור בצד ימין וע"ג קיר אבן בשמאל

 

התקנה בתוך הקיר (נקראת גם תחת-הטיח)
מכשיר האינטרקום משוקע בתוך הקיר או השער, כך שהפנל הקדמי נמצא בקו אחד עם חזית הקיר ואינו בולט החוצה. ההתקנה מתבצעת בדרך כלל באמצעות קופסת התקנה אחורית המיועדת לשיקוע בתוך הקיר. התקנה זו דורשת הכנה של חלל בגודל מתאים לפנל האינטרקום בגוף הקיר או שער הכניסה. הקפידו לקבל מספק מערכת האינטרקום את המידות המדויקות של קופסת ההתקנה האחורית, ומסרו אותן לספק השער או הגדר החיצונית על מנת שיצרו את ההכנה המבנית המתאימה.

אינטרקום לבית פרטי התקנה שקועה תחת הטיח


שילוב מערכת אינטרקום בתיבת דואר

שילוב מערכת האינטרקום בתיבת דואר מעוצבת הפך לפתרון נפוץ בשנים האחרונות. מלבד ההיבט הפרקטי של נוחות ההתקנה והנישה הייעודית לפנל האינטרקום, פתרון זה משלב אלמנטים רבים של עיצוב ואסתטיקה הניתנים לבחירה ושינוי בהתאם לטעמו של הלקוח. על ידי בחירה נכונה של תיבת הדואר המעוצבת ושל מערכת האינטרקום המשולבת בתוכה, נוכל להגיע לפתרון שיהווה מרכיב דומיננטי מאוד ומרשים בחזית הכניסה לבית.

תיבות הדואר המעוצבות המשמשות לשילוב מערכת אינטרקום לבית פרטי, עשויות בדרך כלל אלומיניום ומיוצרות על פי מידה בעבודת יד. 

את תיבת הדואר המעוצבת ניתן להתקין ע"ג גדר הבית ההיקפית כשהיא שקועה בנישה שהוכנה מראש בגדר האבן, או לחילופין לשלבה בשער או גדר אלומיניום. במקרה של שילוב תיבת הדואר בשער אלומיניום, התיבה מולחמת בדרך כלל לשער במסגרת תהליך ייצור השער ונצבעת כחלק מהתהליך. במקרה של שילוב תיבת הדואר המעוצבת בגדר אבן, ניתן לצבוע 
את התיבה בכל גוון או לחילופין לקבלה בגוון של אלומיניום טבעי המלוטש בתהליך מיוחד. 

לתיבת הדואר ניתן להוסיף חריטה של שם המשפחה והכתובת, אותה ניתן להאיר באמצעות נורות לד הממוקמות בחלל תיבת הדואר המעוצבת.

 

התקנת מערכת אינטרקום לבית פרטי

לאחר שבחרתם מערכת אינטרקום, תוכלו להיעזר בשירותיו של טכנאי מוסמך לצורך ביצוע ההתקנה, או לרכוש מכשיר מתאים ולבצע את ההתקנה באופן עצמאי.  

דגשים להתקנה באמצעות טכנאי מוסמך: חשוב לבחור בחברה מנוסה, בעלת צוות מתקינים רחב, המספקת אחריות על המכשיר, כמו גם שירות תיקונים יעיל ומהיר במידת הצורך.

דגשים להתקנה עצמאית: חשוב לבחור במוצר המסופק על ידי חברה המתמחה במערכות אינטרקום ועוסקת בשיווקן ובהתקנתן על בסיס יומי. כך נוכל להבטיח קבלת תמיכה יעילה בתהליך ההתקנה, כזו שמבוססת על ניסיון בפועל "hands on". חשוב לבחור בספק בעל מעבדה ושירות תיקונים, כזה שיכול לממש את האחריות הניתנת למוצר. קנייה מסוחר או מחנות שאינה מתמחה, עשויה להוביל לקושי משמעותי במימוש האחריות למוצר בעת הצורך. 

התקנת מערכת אינטרקום לבית פרטי

התקנת מערכת אינטרקום לבית פרטי - חיבור בין קודן האינטרקום לשער 

התקנת אינטרקום לבית פרטי - מסך פנימי
התקנת מערכת אינטרקום לבית פרטי - קיבוע מוניטור למערכת אינטרקום עם מצלמה